Bröllop och mjukiskläder

2011-04-29 ♥ 11:53:45 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Fredag: Sitter i soffan, klädd i mjukisar och tofs i håret, nyss avslutat en matlåda med gårdagens rester och tittar  på bröllopet in the UK. Kontraster kontraster kontraster. Där är det tjusigt värre med hattar och dräkter och här är det som sagt var "vara hemma och slappa"-stilen som gäller.

Just nu är det dags för prins Charles och hans Camilla att komma in i kyrkan men innan dess så ska de åka genom London. Det som slår mig är att det verkar råda någon slags festivalstämning och när bilarna åker på stadens gator så skriker alla av det kvinnliga könet (har iallafall svårt att tänka mig att det står några män och skriker som galningar) när de ser en bil med någon kunglighet i. Jeeeez hur pinsam får man va?! Jag skulle skämmas ögonen ur mig om någon kom på mig med att stå och skrika upphetsat för att en gammal gråhårig prins komma åkandes. Jag menar, hur snygg är prins Charles egentligen? Fjortistakter det är vad det är det här med skrikandet...

Men som sagt, ska bli roligt att se det här kungliga bröllopet! Jag har inget emot Storbrittanien och deras monarki utan det är bara det svenska kungahuset som jag har ett horn i sidan till. Varför vet jag inte. Jag gillar inte dom bara.

Nej nu får man snart se bruden! Gotta go. Och ni är tyst om att jag sitter hemma på en fredag och är helt uppslukad av bröllopet? Det vill vi inte ska komma ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0