Robins Bosse ligger under sängen och Lisas Lotta har gått ur tiden

2011-04-02 ♥ 22:25:32 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

I kväll har jag varit på fest. Barnkalas faktiskt! Jubilaren fyllde 25 och hade bestämt att trotsa åldersnojan och ställa till med kalas med bål och hembakta kakor (undertecknad var myycket nöjd med kakorna).

Kom hem för cirkus 20 minuter sen så det blev en väldigt tidig kväll för mig som inte pallade mer än en cider och ett glas vin innan mitt huvud ville gå i bitar. Kan berätta att det är för att mitt synfel har muterats och inte för att jag druckit för mycket.

Iallafall så tänkte jag berätta om kvällens roligaste samtalsämne: Döda husdjur.

Ja som ni ser så har jag, Robin och Lisa det väldigt partyparty när vi går ut! Av någon anledning kom vi in på vad de forna husdjuren uträttat för storverk och Robin börjar med att berätta om hans igelkott Bosse som smitit ur sin 2 meter stora bur i hans rum för att spatsera in i lillebrorsan rum under sänge. Lillebror vaknar och ska ta upp något från golvet och upptäcker att Bosse ligger och trycker under sängen. Yrvaken som han är kopplar han inte riktigt ihop två plus två och skriker: DET LIGGER EN IGELKOTT UNDER MIN SÄNG!!

Hehe för mig som aldrig ägt ett sådans spektakulärt husdjur (har endast haft i min ägo vandrande pinnar, undulater och en kanin) så är denna replik oslagbar! Han berättade även hur Bosse bitit sig fast i hans underarm och hur han svingat med armen för att få den att släppa. Men Bosse var en kämpe och klängde sig fast...

Nästa historia handlade om en liten tjej jag känner som hittade en fågel som flygit in i fönstet och gått en säker död till mötes. Självklart skulle det ordnas med begravning och hon tvingade sin mamma och storebrors flickvän att medverka. Så där står dom vid slänten och läser en dikt för Maggan, den bortgångna fågeln. De slänger henne utför slänten och lilltjejen tar alla i hand och så står dom där och sjunger begravningssång för Maggan. Eftersom det är svårt för en liten 6åring att komma på begravningssånger hade det blivit "Blinka lilla stjärna". Hon hade även ritat en teckning på fågeln där det högst upp står: Maggan, vila i frid.

Lisa delar med sig av sin hamster Lotta som blott blev i familjen 3 veckor efter att lillasyster varit lite väl oförsiktig.

Kan även avslöja nu när vi berättar om husdjuren att jag tagit ihjäl X antal vandrande pinnar då jag inte sett att de inte var vanliga pinnar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0