3 min är inte bara 3 min

2011-03-10 ♥ 18:10:16 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Bor just nu på nedersta våningen med fönster som vetter ut mot gatan (kan tilläggas att det även är en skola på andra sidan vägen. Med lekplats. Med skrikande barn.). Eftersom de här är ett gammal hus och dåligt isolerat? Dåliga fönster? Ja vad vet jag om ljudisolering? I alla fall så hörs det in. Allt hörs in... Förmodligen hörs allt ut också men nu var det ju inte det jag skulle berätta om.

I vart fall som helst så hör jag utanför fönstret hur en pappa med tillhörande tjurig unge försöker skynda sig till bussen som ligger bakom huset:

- Men nu får du skynda dig för snart går bussen!

- Jag vill inte! (plus massa annat gnäll från dagens småbarn)

- Jo nu kommer du med här annars tar jag dig under armen och så får du skrika bäst du vill!
Barnet följer förmodligen inte efter nu heller och pappan tjatar och gnatar tills han utbrister:

- Jaha! Där går bussen! Se nu vad du gjort! Nu får vi vänta i 3 minuter till!

Min slutsats är att här är 3 minuter inte 3 minuter. Här är 3 minuter en halvtimme. För hemma när man missar bussen så får man gott vänta i minst 30 minuter till innan bussen behagar komma igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0