Gårdagens saft och pangkakskalas

2011-03-22 ♥ 08:13:21 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Igårkväll var jag hos min granne Robin och åt pangkakstårta (ja det heter PANG för att den är pang och kanongod) med glass och hallon. Det smakade som det gjorde när jag åt den hemma som liten minus de lite brända pannkakorna i mitten som min pappa stekte.

Kvällen bjöd på mycket, bland annat diskuterade vi Hare Krishna och lyssnade på såna låtar på Spotify. Hade någon kommit på oss då när vi står vid spisen och steker pannkakor och lyssnar på Hare Krishna, hare rama, hare Krishna and so on och sjöng med så hade dom spärrat in oss. Eller åtminstonde skakat på huvudet och sagt med bred norrländska att: "Ja se de däran ä int hell som de ska hö ni."  

 



Jag hade även köpt saft att ha i min lilla lägga och jag bjöd Robin på ett litet smakprov. Han smakar, funderar, överlägger. Jag frågar hur den nu var. Han svarar nått i stil med: "Ja ibland smakar den saft ibland inte. Den smakar som om den är deprimerad. En deprimerad saft."

Jahapp här har man alltså gått och köpt deprimerad saft. Ska jag erbjuda den professionella samtal? Det var ju inte så länge sen vi hade en kurs om det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0