Ge mig vår

2011-03-12 ♥ 10:13:09 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Ligger i sängen och tittar på Dansbanan i Täfteå medans min karl nyss somnat för ”natten”. Ska snart gå upp och dra mig in till stan för att inhandla lite nytt att fylla väskan med innan vi åker hem igen till Umeå på söndag.

Ute är det plusgrader och solsken. Som jag längtar efter våren! När det är minst 10 plus och man för första gången sätter sig ute mot någon vägg och bara sluter ögonen och njuter av värmen. Kanske man unnar sig en glass också. Inte helt dumt det, inte helt dumt.

 I norr är vintern så lång och kall att när väl sommaren kommer så känns det som om jag måste suga ur varenda solstrimma för att klara nästa kalla vinter. Samtidigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att spendera vintrarna i säg Stockholm eller ännu längre ner. Där verkar det mest vara slask och inte riktig vinter med stora fina snöflingor och glittrande snölandskap. För även om det är isande kyla och riktigt blåsiga dagar så har jag hellre det än snömodd och sörja längs vägarna.

Fast mest av allt vill jag såklart ha sommar. Gärna nu tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0