Hemliga kodspråk

2011-03-26 ♥ 11:30:09 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (1)

Jag älskar att vara hemma hos mamma. En av anledningarna är att jag ibland har väldigt svårt att hitta orden och ska jag förklara vad jag menar eller vill ha så blir det lätt att det här är det enda jag får fram: eh alltså.. amen en sån där vadhetedet, eh vadhetedet, en sån där sak. Grejemojjen där du vet.. ensåndärvadhetedeeet..
Rena grekiskan som sagt. De allra flesta blir irreterad över att jag inte kan precisera mig mer...

...Men mamma hon fattar precis vad jag vill ha! Letade i badrummet efter pads att ta bort nagellacket med och så skriker jag till henne:

- Maaaaamma! Vart är den därvadhetedet grejen som ah men du vet liksom!
- Till vänster vid skåpet!


Och den var där! Hon visste trots att jag bara svamlade fram nått obegripligt. Att förstå barnens kodspråk måste man kunna om man ska bli mamma. Och så måste man dela med sig av det sista godiset till barnen också. Trots att man sparat sina favoriter till sist. Fast mamma säger att det gör man så gärna.
Kanske man får en liten knäpp i huvudet när man får barn? Det sista godiset är ju det allra bästa...





Kommentarer
Postat av: Pubes

Sv: haha! Men erkänn, lite sugen å beställa hem blev du väl allt?;)

2011-03-26 @ 16:20:43
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0