Mama I'm coming home!

2011-03-25 ♥ 09:43:48 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Idag drar jag tillbaka till stället där allt började. Åh mitt ljuva Timrå som jag längtat!

Nej egentligen inte. Timrå luktar prutt på grund av pappersmassfabriken och det brukar ligga ett grått dis över den lilla staden.

Det jag längtat efter är mamma och hennes broccoligratäng, brorsan och hans buttra uppsyn och min pappa.

Anledningen till detta besök är att vi ska hämta hem bilen som vi köpt. Vi har inte ens sett den förutom på bild! Nu tänker ni "men guuud har dom köpt en bil utan att titta på den? Åh dom är sååå lurade!" Och så skrattar ni lite gott för er själv för det är vad jag skulle gjort! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

Men då kan jag avslöja att vi inte alls köpt grisen/bilen i säcken utan har lejt min mycket bilkunniga fader och min ännu mer bilkunniga moder att granska och titta på bilen. Dessutom har en tekniker fått syna bilen in i minsta detalj (vilket var synd för han hittade lite grejer som måste bytas.. Bland annat går lilla Volvon just nu igenom ett kamremsbyte) så vi vet precis vad det är vi köper för skit.

Så nu väntar bara lilla bilen på att få ett passande namn! En bil kan inte vara utan namn heller. Pappas heter Röda faran (den var lite småfarlig där ett tag innan bromsarna blev utbytta..), mammas Chili (röd och liten) och min karls förra döpte jag till Kjell. Kyliga Kjell. Anledningen? Det var den enda bilen på parkeringen som hade frost på sig om mornarna. Även på insidan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0