Guilty as charged, your honor

2011-03-11 ♥ 18:57:46 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Klockan är: 18.50. Inatt ska han börja jobba 22 så det är nedsläckt i lägenheten, gardiner fördragna och öronproppar i som gäller. Han sover gott medans jag sitter i mörkret och ser på film. Det känns som om jag gör något hemligt och förbjudet när jag sitter här tyst och stilla i becksvart mörker.

Ni vet den där känslan man kan få när man ser polisen på stan. Man känner sig skyldig. Iallafall gör jag det men det kanske bara säger nått om min person?
Jag kollar iallafall mina fickor extra noga som för att se efter så jag verkligen inte snattat något eller gjort nått annat olagligt. Inte för att jag brukar gå runt och ta saker men det känns bra att vara säker på sin sak. Man känner sig som sagt var skyldig. Det är den känslan jag har nu när jag sitter i mörkret.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0