På bussen

2011-03-25 ♥ 17:09:22 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Hann preciiiiis på marginalen med den tidiga bussen hem!

Har dock stressat som en tok så frågan är om min mamma kommer känna igen mig så mycket gråa hår det här stressandet genererat i. Inte nog med att jag skulle packa åt mig själv utan herrn själv ringde och frågade om jag kunde packa åt honom med och sen släpa mig till stationen tills kl 16.05 då bussen gick. Då var klockan 15.45... Men jag hann!

Fick en extra subway-kaka som tack så jag är nöjd.

Det tråkigaste som finns är att åka buss. Iallafall långfärsbuss. Då pratar ingen utan alla försöker sova. Ingen att tjyvlyssna på med andra ord. För tjuvlyssnar det gör jag jämt när jag åker buss. Det är som om folket inte ser bussen som en plats utan bara en vilokälla tills man kommer dit man ska. Så på bussen pratas det friskt om allt och alla. Kan nästan bli pinsamt så mycket information jag kan få under en resa från skolan och hem.

Åh nu är det någon som ringer till hon framför! Återkommer om det var något värt att lyssna på...

/Skvallertanten Agda, 87




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0