Raseri

2011-03-15 ♥ 08:50:18 | Kategori >> Skäll och gnäll | KOMMENTARER (0)

I söndags när vi som bäst höll på att packa ihop oss och jag stod och diskade så såg jag hur en man i 30års åldern rastar sin hund. Utan att plocka upp! Nu tänker ni att ja men så gör väl alla någon gång. Man kan inte alltid komma ihåg den svarta lilla påsen. Nej det kan man inte men till saken hör att det var på en skolgård!

Utanför fönstret ligger alltså en skola och på den ganska stora rastplatsen mitt emellan gungor och klätterställningar tyckte den här mannen att man kunde låta sin hund få bajsa fritt i den fina naturen skolgården.

Det var inte heller en liten hund… Och ni vet vad man säger? Liten hund, liten bajs. Stor hund, stor bajs. Stort bajs med andra ord. Bra jobbat där mannen. Sen smet han därifrån illa kvickt medans jag stod och kokade vid diskbänken.

Så här i efterhand önskar jag att jag sprungit efter och gett honom en rejäl avhyvling i mina snygga slapparbyxor och tofs på huvudet. Eller åtminstone gått ut och tagit upp vad den här mannen inte klarade ta upp.

Människor är fasen inte kloka ibland. Men på en skolgård? Ja ibland skäms man trots att det inte är en själv som gjort det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0