Sjukling och middagstjafs

2011-03-20 ♥ 17:59:38 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Helgen har varit internetfri och seg. Det som är värt att nämna är att jag och min karl knallade in till stan i lördags och beställde 6 stycken hamburgare som vi smällde i oss när vi kom hem. Samtidigt såg vi på Toy story 3. Det var en bra dag.
Man får ha såna dagar när man är sjuk. Eller på väg att bli sjuk. Eller ja eventuellt är sjuk. Äsch det är i alla fall synd om migför att jag är eller håller på att bli sjuk! Kan inte säga vilket jag är.


Nu så tjafsas det om maten. Ingen orkar laga någon och det är långt att cykla och köpa färdigmat. Samtidigt finns nästan inget hemma för att göra en kulinarisk måltid och jag känner att min uppfinningsrikedom inte är helt på topp för att kunna slänga ihop något gott utav följade ingredienser som ligger i kylskåpet:
 
Ägg
Smör
En halva mandelmassa
Kolsyrat vatten
Tomater
Sweetchilisås

Eventuellt att jag kan snabbtina upp lite kycklingfilé och göra en wok men det duger tydligen inte. Hans förslag är havregrynsgröt. Utan mjölk. För vi har ingen. Den har han använt till sitt te.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0