Houses Hemlighet

2011-03-22 ♥ 21:58:57 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Som jag beskrev i nått inlägg så är Dosan the real deal här. Vanligtvis brukar jag kunna kämpa för mina fina serier med näbbar och klor men av någon anledning känner jag att tisdagar kl 21 på 4an är heliga för min fina karl så han får faktiskt ha dom ifred. Av den anledningen följer jag House. Ofrivilligt förvisso men eftersom vi bara har en TV och jag är beroende av den så måste jag titta ändå.

Under dessa evighetslånga timmar har jag lyckats räknat ut hur House fungerar. Serien alltså och inte gubben. Han verkar ingen förstå sig på så varför skulle jag lyckas? Iallafall! Här är receptet på House (om ni någon gång skulle få för dig att spela in ett eget avsnitt):

1. Något oväntat händer! Oj han ramlade utan någon anledning ner i ett hål på golfbanan...

2. House och hans team får fallet för att alla inser att detta är något skumt.

3. Nej men titta här! Det är ÄNNU skummare än vad de först trodde... Ingen lyckas diagnotisera den stackars golfspelaren.

4. Eller jo! Nu lyckas någon i teamet lagom till reklamen komma på vad det var. Man sätter in pencillin eller opererar eller vad dom nu kan tänkas hitta på. Pju alla andas ut och tror att det är över...

5. ...Men det är det inte!! Mannen får kramp och tuggar fradga! Panik! Reklamavbrott...

6. De lyckas avvärja fradgan och kramperna. Nehepp det var alltså inte Synkrioniticus allemegma i struphuvudet han hade. Ojojoj vaaad ska dom nu hitta på?

7. De överlägger... De pratar... House blir sur... Alla är elaka... "Kan det vara det här?" säger någon och berättar om Herminutykius Pohyterus. En sjukdom som är eeextremt ovanlig. De sätter in pencillin eller opererar eller vad dom nu kan tänkas hitta på. Pju alla andas ut och tror att det är över...

8. Men det är det inte!! Oväntat! Och sen fortsätter proceduren ovan typ 6 gånger tills...

9. House ställer krav. House gör något konstigt. Han antyder att han redan vet vad det är men ska plåga sitt team lite till.

10. Och så äntligen! Det händer nått! De kommer på vad det är och det visar sig också vara en liten twist på
slutet.

11. Alla lever lyckliga i alla sina dagar.

Nu kanske ni tror att jag inte gillar House? Men det gör jag. I smyg. Jag menar vad är det inte att gilla? En sur, pillerknaprande gammal gubbe med käpp. Om han ändå kunde slå någon patient i huvudet med käppen något avsnitt så vore min tisdag fulländad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0