Holy bananas!

2011-05-07 ♥ 22:18:00 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Läste på Mogis blogg (en stockholmsbrutta som spenderar hur mycket pengar som helst och ingen vet vad hon jobbar med och OM hon jobbar. Brukar titta in en gång i halvåret för att se om något förändrats. Det har det inte.) att hennes drömförlovningsring ligger på futtiga 400 000 kr. För en FÖRLOVNINGSRING?! Ja där satte då jag påskmusten i halsen i alla fall.

Hon motiverar den dyra summan om att det faktiskt kommer att jämna ut sig med åren. Då blev jag fruktansvärt nyfiken på hur mycket det ”jämnar ut” sig. Ca 740 spänn i månaden i 45 år får hon betala. Sjuhundrafyrtiokronorimånadenifyrtiofemår. Pju. Snacka om att det ”jämnar ut sig” över tiden. Typ.

Själv skulle jag aldrig våga bära en så dyr sak. Speciellt som jag har en förmåga att tappa bort viktiga grejer (eller tappa bort och tappa bort, skulle snarare säga att jag förlägger och det kommer tillbaka en månad eller två senare) eller förstör/repar/tar isär osv.

                                             

Inte för att jag går i giftastankar eller så. Nej det är nog långt kvar till det. Först säger han att han måste kolla hur mycket hustrumaterial jag egentligen är. Jag kan tro att han går efter dessa kriterier:

Matkunskaper
Ordningssinne
Tvättduglighet
Initiativ till städning
Diskfunktionell
Ekonomisk skicklighet
Barnkvalificerad
Gemensamma intressen

Jag tror att jag kan checka av matkunskaperna, tvättdugligheten och barnkvalificerad. De andra: not so much. 


 

 

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0