With great power comes great responsibility

2011-05-21 ♥ 11:48:47 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (1)

Sitter som bäst och håller på med att rensa bland "vännerna" på facebook och käkar frukost.

"Igen?" tänker ni? "Gjorde hon inte det för nån månad sen bara när hon blev inbjuden till att vinna presentkort på Ullared?"

JO! Det gjorde jag. Men tydligen inte ordentligt. Eller nej jag ska inte vara sån nu. Men faktum är att jag kommit på att jag vill inte ha massa "Heeeej, jag har träffat dig en gång på en fest och aldrig mer" eller "Vi gick i parallelklass i 2an och pratade högst två gånger med varandra och då sa jag att du skulle låta bli min hink och spade"-folk. Jag viker ut mig för mycket på det där communityt för det. Herreminje det ligger ju för fasen en bild där när jag har fastnat med tummen i en flaska. Nån måtta får det vara.

Jag vet att det här är ett fjantigt ämne att diskutera för vissa så feel free att sluta läsa just det här inlägget :)

Men jag tycker verkligen att det är jobbigt att ta bort folk på fejjan. De allra flesta har lagt till mig för att dom vill ha mig där (i vissa sällsynta fall för att uppnå 500 personer) och jag bara accepterar och accepterar. Men vad ger dom mig? Jag pratar ju nästan bara med mina nära vänner, de i klassen, mamma och min släkt. De andra då? Det finns såklart de jag är bekanta med (inte de som jag max sagt tre ord till) och som jag finner trevligt att följa. Det dom skriver tycker jag är både intressant och roligt. De tillför liksom något. Men som sagt de andra då? Som jag bara har "bara för att"? När är det egentligen okej att ta bort "vännerna" på fb?

Som hjälp för mig själv (och andra kan säkert också använda sig av den) har jag gjort en liten lista:

Det är okej att ta bort dig när:

* Du nästan aldrig skriver en statusuppdatering.
* När du väl gör det handlar det om bilar, Ullared, bröstmjölk, kläder eller något annat ointressant.
* Har över 500 människor på fb. Ingen känner dig verkar det som.
* Du tjatar BARA om ditt barn. Nämner någon nått annat byter du raskt tillbaka till att prata barn igen.
* Jag har inte sett dig sen 4an.
* Du har inga bilder, inga konversationer, inga test, ingen information, ingenting MEN du är alltid online...
* Pratar just nu bara om att Jorden ska gå under. Dig tar jag bort på en gång serru.
* Du är kompis med min bror. Varför har du då lagt till mig? (och varför accepterade jag?)
* Du skickar enbart ut massa skitevenemang till mig där jag kan vinna saker. Jag bryr mig inte.
* Du gör endast massa test på fejjan. De tar bara utrymme, snälla inse det. Inge kul.
* I varteviga inlägg nämner du din partner. Sitter ni ihop eller?
* Vi har växt ifrån varandra.
* Du särskriver och kan inte stava. Varje inlägg borde komma med en chiffernyckel.
* Du fattar inte mina skämt och tror att jag är seriös.


Den här listan är halvt på skoj och halvt på allvar. Man känner sig lite som gud när man tar bort någon. På gott och ont. Mest ont.

 




Kommentarer
Postat av: zaza

Förstklassig lista du hade där du! jag tror jag ska ta den och göra den till min nya religion, ja de ska jag nog! totalt överge min nuvarande religion (elefant religion) och börja följa din lista här som min bibel! All hail Jenny! vår befriare får onödiga FB vänner!!

2011-05-31 @ 19:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0