Ingen förskönad diskbild här inte

2011-05-25 ♥ 13:15:00 | Kategori >> Skäll och gnäll | KOMMENTARER (0)

Igår gick ju Underbara Clara ut med en diskbänksbild och jag tänkte att "Tja varför inte, jag borde också kunna lägga ut en liten diskbild eftersom jag faktiskt har Diska på min bordelista idag". MEN här kommer den lilla twisten: Jag ska inte lägga ut e f t e r utan F Ö R E! Sa ni nu då? Så himla vågat av mig!

Till saken hör att jag faktiskt diskade igår... Efter min lunch så diskade jag upp det mesta förutom några glas som var tvugna att stå och dra sig i vatten (helst arsenik eller nått annat starkt) för att ens vara diskbara. Hade liksom gjort smoothies och inte sköljt ur efter... Note to self: Gör det alltid efter smoothies... Gör det bara.

Så det var diskat igår när jag åker till skolan. När jag kom hem. Kaos. När jag vaknade imorse. Ännu mer kaos.



Tja det här är efter att min karl lagat lunch och middag. Jättegott visserligen men frågan är om jag inte ändå går hungrig om det ska se ut så här efteråt? Det var ju som sagt nydiskat när jag åkte...

Och utifall vi har några sjukt genusmedvetna människor som läser det här så kan ju tilläggas att här hemma får man välja: Laga maten eller diska. Så båda jobbar. Fast misstänker starkt att han har mindre jobb... Jag menar TITTA BARA! Efter EN kväll!

Fast borde inte klaga egentligen. Det är han som städar toan. Alltid. Då är det så värt att diska lite extra för att slippa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0