"I see dead people"

2011-05-19 ♥ 09:15:51 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Jag är en sucker för skräckfilm och böcker. Detta kan ses ironiskt då jag är den mest lättskrämda person jag vet om. Jag hoppar till och skriker om nån står och gömmer sig bakom en dörr. De hinner alltså inte ens hoppa fram och skrika "BU" utan jag dör lite inombords av ett litet knarr från en golvplanka eller insikten att någon kanske står bakom dörren.

Eftersom jag älskar att se filmer som får mig att vilja sova i mamma och pappas säng i en vecka (och dom är endå skilda och jag bor inte ens i samma stad längre. Plus att jag uppnåt den mogna åldern av 21) och är så pass lättskrämd så går jag omkring i ett skräckdus flera dagar efter filmvisningen. Jag ser folk bakom varje dörr jag går förbi eller måste kolla på folket utanför fönstret om dom blivit förvandlade till zombies innan jag vågar mig ut. Det har inte slagit mig att jag kanske inte ska se skräckfilm då jag blir ett nervigt vrak så fort jag är ensam efter filmen.

Men jag älskar att bli skrämd! Det är det bästa jag vet när vi sitter bänkade framför tvn och jag måste gömma mig bakom kuddar, fingrar och chipsskålen och hoppar till varje gång läskig musik börjar spelas för då vet jag ju att N Å N T I N G kommer hända snart!! Blodet dunkar i öronen, hjärtat klappar lite extra, alla sinnen är skärpta till max och jag känner mig så levande! Skräckfilmer ger mig en lika stor kick som om jag skulle hoppat bungyjump.

Så. Det är alltså därför jag älskar skräckfilm och min största bedrift inom genren är när jag såg zombiefilmen "Land of the dead" helt ensam...

- Men! Nu står jag inför ett dilemma. Trots att jag är extremt sugen på den här nya skräckfilmen "Insidious" så tvekar jag lite... Jag ska nämnligen vara gräsänka över helgen från och med idag och det betyder att:

1. Jag måste se den ensam. Ingen som kan sitta och berätta för mig vad som händer när jag ligger med ansiktet begravt i kuddarna alltså. Slutsats: Jag kommer tappa handlingen och dessutom bli ganska så skiträdd.

2. Jag måste sova själv. Ingen kommer ligga brevid mig när jag vaknar på natten av en mardröm och kan trösta mig samt kolla under sängen, i garderoben, i hallen, på toan osv ni fattar? Slutsats: Jag kommer måsta göra det själv alternativt ligga ensam kvar helt paralyserad av skräck tills solen går upp.

Men jag vill, jag vill, jag vill, jag vill!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0