Hittaut.nu

2012-07-23 ♥ 20:43:31 | Kategori >> Inspiration | KOMMENTARER (0)

Jag är helt frälst! Inte i kaffet från föregående inlägg utan i Hittaut.nu! Är säkert sist med denna "nyhet" men till mitt försvar så har jag ju bott under en sten (Umeå) i flera års tid.

Hittaut.nu är en förening? sida? projekt? sekt? organisation? som går ut på att hitta och registrera olika "checkpoints" som är gömda runt om i olika städer. Än sålänge är det inte så många städer som har det här men jag har turen att "mina" kommuner är med. Timrå, Sundsvall och Härnösand. Whoop whoop!

Du börjar genom att hämta ut en gratis karta (oftast från turistbyrån) där alla checkpointsen är utmarkerade. Sen är det bara att gå ut och leta efter:



Min första checkpoint!

Ungefär där jag håller tummen finns två bokstäver fastklistrader och det är dessa bokstäver som man ska registrera på deras hemsida. Varje månad kommer det nya checkpoints och i slutet av varje månad så sker en draglottning där man kan vinna priser (tävlingsmänniskan i mig suckar av lycka) där en checkpoint = en lott. 

Man kan också se och skriva ut kartan från deras hemsida så DU KAN BÖRJA IDAG!!! Här känner jag att jag kanske skulle ha pratat med ansvarig innan så att jag kunnat få kamma hem lite extracash för det här börjar kännas som värsta gratisreklamen från min sida. Vill bara meddela alla mina kära läsare att jag tyvärr inte är sponsrad... ÄN!

Efter att jag börjat leta så får jag reda på att det här är ett friskvårdsprojekt. Jahapp. Man kan inte ens få ha roligt utan att behöva vara nyttig också. Lurendrejare det är vad ni är som lockar in mig på såna här hälsogrejer!




Lycklig tjej som vet vad hon kommer göra under veckan...

EDIT: Fick förklarat för mig att jag verkligen var sist med den här grejen och att de kört med det här i flera år men att då fick man betala för kartorna. Nu är det lite mer high tech och det finns till och med en app med fusk (men den ska vi inte använda va? VA?) och en app där man reggar checkpointsen på direkten. Orientering kan ju vara världens mest fjantigaste sport (förlåt till mina kompisar som håller på med det men hallå? Ni springer runt i en skog och letar efter rödvita flaggor) men allt blir lite mer roligt om det finns en app för det! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0