Är dem goda? Dem borde vara det. Dem är nog det. Dem är jobbiga.

2012-03-19 ♥ 22:43:37 | Kategori >> Skäll och gnäll | KOMMENTARER (1)

Jag stör mig vanligtvis på en massa saker som människor gör och inte gör. Jag vet inte om det beror på att jag uppmärksammar dessa människor snabbare än andra gör eller om jag har extremt låg toleransnivå. Folk som går mitt i gångvägen och inte riktigt vet vilken sida dom ska gå på utan vimsar runt från höger till vänster och blockar när jag ska cykla förbi kan jag till exempel få för mig att bara meja ner! Jag blir så förbannad. Men det var inte det vi skulle prata om idag utan vi ska prata om en mycket värre synd som människor kan begå. Nämligen:

Dom som använder ordet dem fel. Vet man inte hur man ska använda det: ANVÄND DET INTE!! Använd ordet dom istället! Som jag gör. Smart tjej. Ser mycket mer proffsigt ut om man jämför med dem skrivet i ett fel sammanhang. Ska det vara de eller dem? Who knews?! Men värst är ändå dom som säger D E M när de talar för att låta smarta. ÅH jag sitter och kokar bara jag tänker på det! Fingrarna knapprar på som bara den över tangenterna och det blir stavfel på stavfel för att jag skriver så ursinnigt! Måste redigera det här innan jag postar det på bloggen. Så måste lugna ner mig. Pju!

Just ja! Glömde säga att när ni läste det här så kunde ni ha haft bakgrundsmusik i huvudet. Gärna något som eskalerar efter ett tag. Jag vet ju vilken jag tänker på men vad är det kompositören och stycket heter? Den finns i Peer Gynt. Vänta lite. Ska bara googla det (google is my friend)

Klar!

I Bergakungens sal eller I Dovregubbens hall (originaltiteln på norska, god I love google)





Kommentarer
Postat av: Frida Johansson

Hahaha Jenny. Roligt! Jag har vanligtvis hög toleransnivå och är verkligen inte en stavnings(knug;) men jag håller faktiskt med dig i detta. Det är väldigt många som inte vet när man ska använda dem och de (dom). Som regel tycker jag att man kan tänka att de passar fler gånger än dem. Har man svårt för de och dem får man i alla fall ner antalen fel om man går efter den regeln;)

2012-04-15 @ 10:54:42
URL: http://fridamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0