Reflektioner

2012-03-18 ♥ 11:51:48 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Det är så svårt att vara själv. Är man två har man alltid nån som man kan tvinga ut på promenad, ner på stan, ett biobesök eller ut och äta. Nu är det mest den där crazy cat lady (sätter man ihop de där orden? Crazycatlady? Crazy catlady? Crazycat lady? Svårt. Får klura på det..) varningen på mig igen om jag skulle gå själv. För att inte tala om hur tråkigt det är att sitta och föra ett intellektuellt  samtal under middagen när det inte är någon som svarar. Okej inte för att jag brukar ha så många intellektuella samtal men you get my point.

Har förresten fått en låt på hjärnan igen Young, wild and free med Snoop Dogg. Spelar den konstant hemma nu. Men som vanligt är jag sist med att fatta vad den handlar om. Texten är jätteviktig för mig när det kommer till musik, tycker det kan lyfta en hel låt men ändå är jag så seg på att verkligen lyssna. I alla fall så handlar ju den här låten om att dom röker på. Hela sången! Texten lyfte inte den här låten nå vidare om man säger så..

Men värst var det väl ändå när jag går och sjunger på Cocorosies Japan. Jag vet exakt hur texten går men hade inte reflekterat vad som egentligen sades. Så jag trallar på (rätt högt) och får som en blixt från klar himmel insikt om vad det är jag sjunger:


Everyone wants to go to Jamaica
Queens in drag will surely fake you
Take you home, and then they'll rape you
But you like it, so say 'thank you'

Här var det verkligen: Say what?!

I övrigt väldigt bra låt. Hela den skivan är väldigt bra. Spelas också varm här hemma. Blandat med lite hashlåtar då…








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0