Let's talk about some serious stuff

2012-05-18 ♥ 10:46:15 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Jag har under flera år utvecklat ett beroende. Vissa perioder är det i topp och jag finner mig själv instängd i min lilla lägenhet, helt besatt, går inte ut på hela dagen och somnar utmattad. Vissa perioder lyckas jag hålla mig ifrån det och ägnar mig åt andra saker för att flytta fokus. Sen har jag försökt sluta helt men det sker bara när jag kan skära ner på grund av dåligt utbud. Men sen när jag får tag i det igen så fortsätter jag i samma takt som tidigare. Nu har jag accepterat detta och insett att det är en del av mig. På gott och ont.

Men jag minns iallafall vad det var som startade detta beroende för ca 7 år sen. Jag var 15 år, ung och visste inte mycket om världen. Men efter ett avsnitt var jag fast. Jag kunde inte sluta titta:




Susan, Lynette,Gabrielle och Bri. Ni drog ner mig i serieträsket och där har jag stannat.

Att ha ett beroende av serier är inte lätt! Jag kämpar mot det varje dag och nu följer jag inte så många. Men det kan också bero på att serierna inte startar upp igen fören i höst och då kommer jag sitta där. Helt fastklistrad framför skärmen! 

Nu till det sorgliga. Det började alltså med Desperate housewives. Jag har troget följt vartenda avsnitt och vi har haft våra ups and downs det kan jag erkänna men ni var ändå min första och jag älskar er för att ni tog så bra hand om mig. Men nu är det slut. Nu blir det inge mer. Ni har slutat och jag blev ensam kvar. Ni lämnade mig här och vad har ni tänkt ska ersätta er? True blood? GCB? New girl? Glee? Dexter? Ja alla dom är bra men de är inte Desperate housewives. Jag har ju växt upp med er!

Jag får acceptera att ni gått vidare. Jag måste det. 

Det allra sista avsnittet såg jag igår på bussen upp till Umeå. Jag satt och grät i min ensamhet när insikten om att det var slut infann sig någonstans mellan Ö-vik och Nordmaling. Ensam på en buss, gråtandes för att min favoritserie är slut. Behöver jag hjälp? 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0