Är det bara jag eller...

2012-10-18 ♥ 09:23:00 | Kategori >> Skäll och gnäll | KOMMENTARER (0)

...som inser att om man bor i en lägenhet så är man inte ensam och måste därmed ta hänsyn till andra och kan således inte göra alla de där sakerna man kunde när man bodde i hus? JAG BARA UNDRAR?! 
 
Fy f*n så j*kla arg jag var igår natt! Någon utav mina grannar tyckte att det var en bra idé att börja lära sig spela gitarr kl tolv. På natten. Vad är det för fel på vissa människor? Tror dom att de är de enda människorna i hela världen eller? Jag förstår inte problemet!
 
Nu kanske ni inte tycker att det är så himla farligt att spela gitarr. Det låter ju inte så mycket. Nej men har man lövtunna väggar som gör att jag till och med vaknar av grannens mobillarm kan man ju föreställa sig hur det är att försöka somna till något så enerverande som gitarrplinkande. Sen att denne någon höll på till kl 3 var inte heller kul... Eller jag vet inte om den (våga vägra hen) höll på längre för nånstans där däckade jag av utmattning efter att äntligen ha hittat öronproppar.
 
Så varför gick jag inte och sa till då om det var så himla jobbigt? Tja dels avskyr jag direkta konfrontationer med grannar (vem vet vad de hör från min lägenhet t.ex) och dels tyckte jag inte att det var en så bra idé att en helt stirrig och ilsken Jenny skulle gå och "prata vett" med personen i fråga. Kanske det hade slutat med att jag inte hade nån granne kvar? Vem vet. 
 
 
Jag har dock fått min hämd... I morse gick jag upp kl halv 7 för att bege mig till IKSU (ni kan oooaa och aaaha här för att jag är så duktig!) och innan dess så dammsög jag lite i hallen. Ååååh, den tillfredsställelsen gick inte av för hackor vill jag lova! Hade spillt ut en grej igår som jag av hänsyn till grannarna (oh the irony) hade tänkt spara tills efter skolan idag men beslutade mig alltså för att det måste bort NU. Moahaha.
 
Nu ska jag bara försöka hålla mig med att sova tills kl 22 ikväll så är jag inne i vanlig rytm igen //trött tjej som bara fått ca 3½ timmars sömn inatt
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0