Bakverk och svordomar

2012-10-19 ♥ 09:43:00 | Kategori >> Food and Cakes | KOMMENTARER (0)

Igår efter att jag kom hem från ett lugnt yogapass passade jag på att göra matlåda tills idag och bakade dessutom 4 stycken små bakelser. Varför bara 4? Jo jag minskade receptet 3/4 för jag kan inte hålla mig från sötsaker om jag har dem inom räckhåll... Så fyra blev precis lagom och då tänkte jag bjuda bort en idag till Frida som sitter och pluggar med mig på biblioteket och en imorgon när min kära gottegris kanske kommer upp till Umeå! Annars ska jag ta och tröstäta den i min ensamhet. 
 
 
Fyllda med vaniljkräm och täckta med mörk choklad.
 
Nej nu får vi skärpa oss så att inte den här bloggen börjar utvecklas till en mat- och bakblogg... Säg nått roligt nu Jenny! Okeeeej! Inte lite press jag fick nu då.. Men:
 
Jag ramlade med cykeln idag när jag höll på att tappa den där förbaskade axelremsväskan med datorn i. Hann säga några väl varda ord ganska så högt tills jag ser att det går en familj med två små barn bakom mig. Känns skönt att jag bidrar till att utbilda de små liven. Svordomar och fula ord, 7,5 hp. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0