Barnvakt of the year (?)

2012-10-16 ♥ 11:55:36 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Igår fick jag mycket riktigt besök av två små killar, en liten på 7 månader och en stor 4-åring. Här skulle alltså barnvaktas till tusen! Det gick väldigt bra med den lilla som är den mest nöjdaste killen i världen och bara hänger med utan att klaga. Storkillen ville leka hela tiden och damn vad vi lekte. Tänkte först att han skulle få tråkigt när jag inte har så mycket lekattribut hemma i mitt lilla rum, speciellt som det första han sa när vi kom in var: "Men har du inga leksaker? Och INGEN tv?". Haha nej jag är ju stor nu fick jag förklara. Men vi hittade en liten Pet Shop (alla ni med barn vet vad det är (Djävulens verktyg för 79,90...) och några godsedjur och bäst av allt: min rosa spargris som fick agera varg ironiskt nog. "Vargen" åt upp den där stackars lilla Pet shopen minst 6 gånger och efter varje gång bajsade den pengar. Happy ending for everyone. 
 
I det stora hela gick det bra. Jag hann utfodra båda kidsen, hänga i lekparken och leka en massa hemma. Vad som inte gick så värst bra var när vi skulle göra i ordning lillebrors välling och jag RÅKADE (faktiskt) hälla ut halva vällingsburken över storebror som satt på golvet och kikade på mina kylskåpsmagneter... Han blev helt vit och hade ett litet berg av pulver på huvudet! Skjut mig nu, tänkte jag och funderade på om jag var med i dolda kameran för SÅNT HÄR HÄNDER INTE!!! Men fina lilla ungen sa att det inte gjorde något och slängde av sig tröjan medans jag torkade/borstade bort det värsta i huvudet. Sedan sopade vi undan allt under kylen (ville inte börja dammsuga för min låter typ i 10.000 decibel och ville inte ge ungarna hörselskador också) och ja, jag vet... Inte det bästa att lära han men nöden har ingen lag. Jag sa nått om att "så här får man bara göra om man har flyttat hemifrån mamma och pappa". Herregud jag hoppas jag inte har fördärvat han helt... Jaja.. Det blir hans föräldrar som får ta tag i det! Moahahaha!
 
Men det var iallafall två trötta killar som jag lämnade över till föräldrarna och jag fick höra sen att han ville leka mer med mig. Tror jag det! Inte varje gång man får leka dammigt spöke och städa som man egentligen vill städa (bara he bort det så att det inte syns).
 
Efter att de gått så tog jag en timmes vila och sen drog jag mig bort till IKSU för lite indoor walking (där jag körde slut på mig helt) och 90 minuter ( NITTIO MINUTER!!) yoga. Efteråt kände jag mig som världens power woman och somnade och sov som en stock i 9 timmar.
 
Idag är jag fit for fight och ska ner till universitetet och börja på lite uppgifter och sedan tänkte jag snylta tv av någon som faktiskt hängt med in i 2000-talet och skaffat sig en.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0