Prestationsångest

2012-10-21 ♥ 10:08:45 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (1)

Gooooood moooorgooooon! 
Jag ligger fortfarande i sängen efter att ha tagit sovmorgon till kl 8. Hade tänkt gått på IKSU och sprungit på löpband men det känns så läskigt! Det var så längesen nu och jag är rädd att folk ska titta på mig om jag inte orkar så mycket/länge. Så jäkla tråkigt att jag ska låta det begränsa mig. Sån är jag väl ändå inte? Men det är jobbigt att vara på gym, man ser många starka, viga och uthålliga personer (precis så som jag vill vara) och jag får helt enkelt prestationsångest. Men så ser man ju också korta, tjocka, smala, långa, vältränade och inte fullt så vältränade människor och man inser att det är så himla fjantigt att oroa sig för vad andra tycker. Men som sagt är det svårt att tänka så när man känner alla blickar som bränner i ryggen (som egentligen inte finns där) och då är det lätt att bara gå och gömma sig och tappa tron på sig själv.
 
Men ikväll! Då ska jag banne mig dit kl 22 och springa det bästa jag kan. Tänker att det inte är så många där en söndagskväll? Börja lagom och bygga upp både självförtroendet och konditionen. 
 
Nej nu ska jag vakna till och börja söndagsröjet i min lilla lägenhet. Helt otroligt så stökigt det blir efter bara en vecka. Och då har jag bara 24 kvm att drälla runt grejer på. Tänk då på hur det kommer bli när jag flyttar in i min särsambos lägenhet? Det är ju typ tredubbelt så stort... 
 
 
Här får ni en helt omotiverad bild.
 
 



Kommentarer
Postat av: Frida

Det kan faktiskt vara jobbigt att vara på gym, det tycker jag också. Visst, det kan vara kopplat till prestation... tyvärr. Men! Det är bara mental skit, för egentligen, who cares? Och om någon gör det, why care?! Förstår som sagt att det känns motigt i de situationer man känner sig lite ny. Men jag säger; Heja heja!

Svar: Nu gör jag det bara! Tänkte värma upp på bandet innan Bodybalance kl 17.15. Joina? :D
Fast jag ska se till att bara vara där 20 minuter innan så om det blir jättejobbigt så kan jag skylla på att jag faktiskt måste iväg! ;P
Jenny

2012-10-21 @ 11:35:12
URL: http://fridamarianne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0