Skolmaten

2012-10-05 ♥ 08:06:00 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

God morgon!
Åkte nyss förbi ett högstadium på väg hem från IKSU (en träningsanläggning i Umeå) och får en hemsk, hemsk flashback från min egen tid i högstadiet. Doften av äcklig skolmat slår emot mig och jag får kväljningar! Det luktade precis som all mat gjorde under högstadiet. Nog måste ni veta vilken lukt jag menar? Flottiga makaroner med svettig korv. Det lustiga är att nästan all mat luktade så. Spelar ingen roll om det var köttbullar, köttfärssås eller nått annat hemskt (som fiskgratängen min skola gjorde minst en gång i veckan...) utan allt hade en touch of makaroner and svettig korv.
Det där åt man dag ut och dag in. Inte konstigt att jag inte ville äta på skolan i slutet av terminerna utan mest åt sallad till lunch och godis på rasterna. Nu äter jag nästan aldrig korv, köttbullar, panerad fisk eller något annat som man fick serverat under skoltiden. Och framförallt INTE makaroner! Fast det har jag aldrig gillat, inte ens när jag var liten. Potatis byggde denna fantastiska kropp!

Och bullarna med...
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0