Sundsvall here we go

2012-10-06 ♥ 17:06:44 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Har åkt ner en sväng till Sundsvall och kom nyss från tåget. Men det var nära att jag hamnade i Haparanda kan jag bara meddela... Hade världens tyngsta väska som jag skulle gå med från Tvistevägen till Tågstationen. Piece of cake tänkte jag. Hur mycket kan lite kläder och skor egentligen väga? Ca 10 kg skulle det visa sig... Jag dog lite grann efter vägen och tog nästan bussen till Haparanda för att den busshållplatsen låg liiite närmare och mina axlar höll på att gå av.
Men alltså 10 kg? HUR kan kläder väga så mycket? Jag hade ju bara med mig: underkläder för 5 dagar, 5 par tröjor, 1 kofta, mjukisbyxa, 1 par jeans, träningskläder, två par springskor, dator, laddare, vattenflaska med vatten i, kycklingmatlåda, bröd, skrivblock, 1 extraväska, smink och så lite annat smått och gott. Hmm.. Det kanske var en del i och för sig...
Jag lämnade dock de högklackade skorna och en extra jacka hemma.

Men 10 kg?

Nej förlåt nu släpper jag det här.

Ikväll har jag planerat att mysa till det riktigt ordentligt med min fina särbo så det blir förmodligen lite vin, ost, kex,mörk choklad, champag... neeeeeej jag bara skoja! Det blir väl Madagascar eller Ice age och så lite chips och dipp på det. Som vanligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0