Tokpluggar just nu.

2012-10-08 ♥ 16:34:50 | Kategori >> Vardagen | KOMMENTARER (0)

Kom just på att jag har ett obligatoriskt seminarium på torsdag och tills dess ska jag ha skrivit ihop minst 3 sidor om någonting.

Så här gör jag jämt! Ignorerar och skjuter undan allt viktigt för att sedan i sista sekund sitta och tokplugga och bli helt snurrig i huvudet. Varför kan jag inte bara vara ute i god tid? Ska det vara så svårt?!

Ja det ska det tydligen. Varje år till exempel så säger jag åt mig själv: I år ska jag minsann vara ute i supergod tid och handla julklapparna redan i september. Minst! Varje år stressar jag mig igenom affärerna den 23e för att hitta någon skitsak att ge till moster Agda osv. V.a.r.j.e j.ä.k.l.a. å.r....

Men i år!! DÅ ni! Jag har nämligen insett att jag inte kan ställa så höga krav på mig själv utan tillåta mig att jobba utifrån mina förutsättningar. Så i år ska jag se till att vara ute senast den 22a med julklapparna! Det är en mer rimlig plan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0