Tankeställare

2012-09-17 ♥ 13:38:39 | Kategori >> Tankar och funderingar | KOMMENTARER (0)

Sen jag blev med körkort har jag åkt ganska mycket bil, både i jobb och privat. Man kan väl säga att jag är en sån där som "kan bäst, vet allt och är lite allmänt folkilsken bakom ratten" Men dock aldrig i jobbsammanhang. Professionaliteten framför allt. Men privat har det utmynnat i att jag vid vissa väl valda tillfällen råkad (okej med jäkligt mycket vilje) pekat finger åt förare som inte har bakom ratten att göra (för inte f*n är det mitt fel heller! Men det kan vi ta en annan gång) och lagt mig på tutan några gånger.
 
Tills jag läste det här hos Fia Fit. 
 
Nu ska jag sluta med det.
 
Så fruktansvärt hemskt. För er som inte orkar klicka på länken kan jag ge ett snabbt sammandrag: Fia Fit är ute kl 4 på natten med en av sina ungar och ska hämta/lämna mamma på flyget. På vägen dit är det en taxi som tutar och beter sig allmänt svinigt så hon pekar finger åt honom. Sen tar hus i helvetet ut. Han förföljer henne, försöker preja henne av vägen, ställer upp sin bil på vägen och blockerar samtidigt som han går ut och skriker att han ska slå ihjäl henne. Det fortsätter så tills hon kommer undan genom att gömma sig på en krog och ringer polisen. 
 
Så.fruktansvärt.surrealistiskt.och.hemsk. 
 
Det låter som något som skulle kunna hända i en film och inte i lilla Sverige. 
 
Så nu ska jag låta långfingret vila och bara peka åt folk som inte kan komma ikapp mig eller hitta mig. Typ om jag åker tåg. 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0